Sukutapaamiset

Sukukokous Oulussa

Säisien sukuseuran 14. sukutapaaminen ja sukuseuran kokous pidettiin lauantaina 29.7.2023 Oulussa Scandic Oulu City-hotellissa. Tapaamiseen osallistui 29 sukuseuran jäsentä. Tapaamisen aluksi pidettiin hiljainen hetki pitkäaikaisen aktiivisen sukuneuvoston jäsenen ja sihteerin Marketta Säisä-Karppisen ja muiden suvun poisnukkuneiden muistolle. Sukukokouksessa puheenjohtaja Mikko Kuitula luopui puheenjohtajan tehtävästä ja sukuneuvoston jäsenyydestä. Kiitos Mikolle menneistä vuosista, toivomme sukututkimuksen jatkuvan! Uudeksi sukuseuran puheenjohtajaksi valittiin Yrjö Riihola Nastolasta. Yrjö on aiemmin toiminut vuosia sukuseuramme puheenjohtajana. Sukuneuvostoon valittiin jatkamaan Paavo Säisä Helsingistä, Timo Teppo Rovaniemeltä, Esko Piippo Kajaanista ja Tellervo Suhonen Iisalmesta. Uutena jäsenenä sukuneuvostoon valittiin Pirkko Mähönen Kuhmosta. Sukukokouksessa käsiteltiin sääntöjen määräämät toimintakertomus ja toimintasuunnitelma vuosille 2023-25 sekä sukuseuran tilit sekä määriteltiin toimikauden 2023-25 jäsenmaksuksi 20 euroa maksettuna perhekunnittain. Seuraava sukukokous vuonna 2025 päätettiin pitää Ylä-Savossa. Sukukokouksen jälkeen sukututkija Mikko Kuitula piti esitelmän Säisä-suvun vaiheista kantapaikkojen valossa. Kokouksen puheenjohtajana toiminut Esko Piippo piti esitelmän valokuvin, jossa hän valotti muistikuviaan Lapinniemen Säisien perheenjäseniin ja sukuun.

Seuraava sukukokous

Sukuneuvosto ilmoittaa ennakkotietona sukuseuran jäsenille, että seuraava sukukokous ja sukukokoontuminen pidetään Iisalmessa la 26.7.2025. Sukuneuvosto ilmoittaa asiasta lisää myöhemmin.

Säisien sukuneuvosto 2023-25